Lecturer: 22
There are three popular
ways to represent a model:
Polygon Modeling – Points in 3D space, called vertices, are connected by
line segments to form a polygon mesh. The vast majority of 3D models today are built as
textured polygon models, because they are flexible and because computers can
render them so quickly. However, polygons are planar and can only approximate
curved surfaces using many polygons.
рдмрд╣ुрднुрдЬ рдоॉрдбेрд▓िंрдЧ - 3 рдбी рд╕्рдкेрд╕рдордзिрд▓ рдмिंрджू, рдиिрдЬрд▓ा рд╢िрд░ोрдмिंрджू рдо्рд╣рдгрддाрдд, рдмрд╣ुрднुрдЬ рдЬा рдХрд░ी рддрдпाрд░ рдХрд░рдг्рдпाрд╕ाрдаी рд░ेрд╖ा рдЦंрдбांрд╢्рд╡рд░ाрд░े рдЬोрдбрд▓े рдЕрд╕рддाрдд। рдЖрдЬ рдмрд╣ुрддेрдХ рде्рд░ीрдбी рдоॉрдбेрд▓्рд╕ рддेрдЬрдЪрд░ рдмрд╣ुрднुрдЬ рдоॉрдбेрд▓ рдо्рд╣рдгूрди рддрдпाрд░ рдХेрд▓ी рдЖрд╣ेрдд, рдХाрд░рдг рддीрд╡ рдЪिрдХिрдд्рд╕ा рдЖрд╣ेрдд рдЖрдиी рдХाрд░рдг рд╕ंрдЧрдгрдХ рд▓िंрдиा рдд्рд╡рд░рдг рдк्рд░рд╕्рддुрдд рдХрд░ू рд╢рддाрдд। рд╣ाрд▓ांрдХि, рдмрд╣ुрднुрдЬ рдк्рд▓ाрдирд░ рдЖрд╣ेрдд рдЖрдгि рдмрд╣ुрднुрдЬ рд╡ाрдкрд░ुрди рдХेрд╡ рдкृрд╖्рда рдХे рд▓िрдП рдкृрд╖्рдарднाрдЧ рдЕंрджाрдЬे рдХрд░ू рдПрдХрддा।
.
Curve modeling – Surfaces are defined by curves, which are
influenced by weighted control points. The curve follows (but does not
necessarily interpolate) the points. Increasing the weight for a point will
pull the curve closer to that point. Curve types include nonunion (NURBS), splines, patches, and geometic primitives.
рд╡рдХ्рд░ рдоॉрдбेрд▓िंрдЧ - рдкृрд╖्рдарднाрдЧ рдеाрдирдж्рд╡ाрд░े рдкрд░िрднाрд╖िрдд рдк्рд░рддिрдмंрдз рдЬाрддा рд╣ै, рдЬे рднाрд░िрдд рдиिрдпंрдд्рд░рдг рдмिंрджूंрдж्рд╡ाрд░े рдЕрдиंрдд рдЕрд╕рддाрдд। рдпोрдЧ्рдпрддा рдХे рдЕрдиुрд╕ाрд░, (рд▓ेрдХिрди рдЖрд╡рд╢्рдпрдХрддेрдиे рддे рд╡्рдпрдирдпрди्рдд рдиाрд╣ी)। рдПрдХ рдмिंрджूрд╕ाрдаी рд╡рдЬрди рд╡ाрдврд╡िрдгे рдХंрдкрдиिрдпां рдкрд╕ंрдж рдмिंрджूрдЪ्рдпा рдЬрд╡рдЪ рдЦेрдЪрддे। рдк्рд░рдХाрд░ рдЯाрдЗрдкрдоाрдордз्рдпे рдиॉрди-рдпूрдиिрдлॉрд░्рдо рдк्рд░рджрд░्рд╢рди рддрд░्рдХрд╕ंрдЧрдд рдмी-рд╕्рдк्рд▓िрди (рдПрдирдпूрдЖрд░рдмी), рд╕्рдкрд▓ैрдпрд▓्рд╕, рдкрдЪेрд╕ рдЖрдиी рд▓ैंрдбрд╕्рдХेрдк्рд╕ рдЖрджिрдо рд╕рдоाрд╡िрд╖्рдЯ рдЖрд╣ेрдд।
Thank you Friends your next lecture see you soon.
No comments:
Post a Comment